MENYBILDENHAMNARHÄR(tabortdennatext)

-

Än en gång står tallriken där. Mer än hälften av maten ligger kvar, kall. Bara lukten och tanken på tallriken får det att vridas i magen. Tankarna går vidare till vad jag har ätit idag. Vad jag har druckit. Varför har jag inte farit ut och sprungit idag? Jag har ju ätit för mycket så varför har jag inte sprungit?
Fast jag vet varför jag inte har sprungit. Varför jag inte tog mig iväg på praktiken. Det är en sån dag när jag bara vill fly världen. Pausa. Stanna i sängen och helst bara försvinna.



Jag vill slippa tankarna och känslorna.



Sex märken. Sex märken som får mig att minnas Som påminner mig om hösten och vinter. Om det jobbiga, det svåra, roliga och det oförklariga. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Säg till i kommentaren om du lägger till bloggen på bloglovin så följer jag din blogg tillbaka! :)

Lägg till bloggen på bloglovin genom att klicka på knappen nedan.


Follow on Bloglovin
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback