MENYBILDENHAMNARHÄR(tabortdennatext)

Svaret som jag inte vågar ge dem

Vad ska man svara? Frågan har jag hört många gånger nu, har tänkt mycket på det, men något svar har jag inte. Vad ska du göra i sommar? En sån liten, en sån enkel fråga men jag kan inte svara på den. Egentligen så vet jag ett svar. Det är ett svar som har funnits i mina tankar ett bra tag nu. Fast jag har bara sagt det till en person. Det är precis som att jag inte vågar säga det till de som mest undrar och behöver veta svaret. 
För om jag säger det är det precis som att säga att jag vill inte kämpa. Det känns som att jag ger upp om jag ger dem mitt svar, men det är det enda svaret jag vet.
Fast jag kan inte ge dem något svar för jag vet inte vilket svar de vill ha och det känns alltid som att man måste göra exakt rätt om man gör något.
Hur berättar jag att det jag vill är att få vara på behandlingshemmet under sommaren utan att de tror jag ger upp? När jag vet att dem vill att jag ska prata med sociala, flytta, kämpa, jobba och plugga och bli frisk. De vill att jag ska göra så mycket under sommaren men det är min svagaste tid.
Det är alltid den tiden som jag kollar efter nya sätt, nya sätt att få den där snygga magen, hur man ska springa bra och äta mindre. Sommaren är hemsk och jobbig. Fast jag älskar den för man kan träna mera då, så hur ska klara av att kämpa för att äta mer, äta rätt och inte träna mer i sommar?
Sommaren brukar alltid innebära springrundor och långa promenader som ofta slutar med skadade ben och i år ska på något sätt försöka bli friskare...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Säg till i kommentaren om du lägger till bloggen på bloglovin så följer jag din blogg tillbaka! :)

Lägg till bloggen på bloglovin genom att klicka på knappen nedan.


Follow on Bloglovin
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback